ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK DESIGUAL.com/hu_HU

1. Bevezetés

Az alábbi általános szerződési feltételek (a továbbiakban: Vásárlási feltételek) szabályozzák a MÁGINT PANNÓNIA Kft. (székhely: 1134 Budapest, Róbert Károly körút 70-74.; nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 01-09-997052 cégjegyzékszámon; adószám: 24235653-2-41; a továbbiakban Forgalmazó), és Ön (a továbbiakban: Vevő) (Forgalmazó és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek) között létrejött szerződést, amikor Ön a www.desigual.com/hu_HU weboldalon keresztül árut (a továbbiakban: Weboldal) vásárol a Desigualtól.

A Weboldal használatával, szolgáltatásaink igénybevételével, illetve bármilyen áru vásárlásával Ön kijelenti, hogy megismerte és elfogadja a Forgalmazó általános szerződési feltételeit.

Forgalmazó tájékoztatja a Vevőt, hogy jelen általános szerződési feltételeket a Forgalmazó az általános szerződési feltételekre vonatkozó jogszabályok alapján egyoldalúan módosíthatja. A módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szerződési feltételeket a Forgalmazó közzéteszi. A Forgalmazó tájékoztatja vevőit, hogy a visszaigazoló email megküldésének pillanatában közzétett általános szerződési feltételek irányadóak minden vásárlásra.

Vevőink részére javasoljuk, hogy a vásárlás előtt körültekintően olvassák el a jelen szerződési feltételeket. Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdésével a 13. pontban megtalálható elérhetőségeinken állunk vevőink rendelkezésére.

2. Általános rendelkezések

A szerződés a Felek között a Vevő általi vételi nyilatkozat elküldését követően, a Forgalmazó által a megrendelés (vételi ajánlat) elektronikus üzenetben (e-mail) történő visszaigazolásának (vételi ajánlat elfogadása) pillanatában jön létre.

2.1 A weboldal használata

Az online megrendelés leadásához Önnek nagykorúnak (18 éves vagy annál idősebb) és a végső vásárlónak kell lennie. Kiskorúak (18 év alatti személyek) kifejezetten ki vannak zárva a Forgalmazó szolgáltatásainak igénybevételéből.

A Forgalmazó kifejezetten tiltja a továbbértékesítést.

Az Amigo@ Desigual programban való részvételből eredő jogok és előnyök a Weboldal Amigo@ Desigual Feltételek részében találhatók.

A Weboldal használatával és az online megrendelések leadásával Ön, mint Vevő, elfogadja, hogy: (i) A Weboldalt használhatja böngészésre vagy megrendelések leadására, mely utóbbi a Felek között szerződést hozhat létre.
(ii) Nem ad le hamis megrendeléseket.
(iii) Megadja nekünk az Ön e-mail címét, szállítási címét és/vagy bármely más olyan információt, amely szükséges lehet a megrendelés megfelelő, valós és pontos feldolgozásához. A megrendelés leadásával Ön továbbá beleegyezik abba, hogy az Ön adatait az Adatvédelmi szabályzatunknak megfelelően kezeljük.

Ha Ön hibás adatot adott meg a Weboldalon, a rendelés leadása előtt Weboldalunk azt kijavíthatja. Ha a rendelés leadását követetően Ön észleli, hogy valamely adatot hibásan adott meg egy már leadott rendelésében, kérjük, hogy lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal a hiba haladéktalan azonosítása és kijavítása érdekében.

2.2 Felhasználói fiók

Ahhoz, hogy látogató felhasználóként hozzáférjen a Weboldalhoz Önnek nem szükséges regisztrálnia a Weboldalon. Megrendelés leadásához az Ügyfél regisztrálhat a Weboldalon, az erre a célra szolgáló űrlap kitöltésével, amely esetben létrejön egy Ügyfélfiók, és az Ügyfél az Amigo@ Desigual hűségprogram részévé válik. A Weboldalon történő regisztrációval Ön kijelenti, hogy megismerte és elfogadja az általános szerződési feltételeit.

Alternatívaként Önnek lehetősége van arra, hogy név nélkül adjon le online rendelést. Ebben az esetben a Vevő csak a megrendelés feldolgozásához feltétlenül szükséges személyes adatait adja meg a Forgalmazónak.

Emlékeztetjük Önt, hogy Ügyfélfiók létrehozásával Ön egyszerűsítheti a jövőbeni vásárlási megrendeléseket, és olyan előnyökhöz juthat, mint például kedvezmények és a regisztrált ügyfelek számára fenntartott promóciókhoz való elsőbbségi hozzáférés. Vevő tudomásul veszi, hogy az Ügyfélfiókhoz kapcsolótó előnyöket Forgalmazó előzetes értesítés nélkül időről-időre módosíthatja, illetve egyes időszakokra vagy termékekre vonatkozóan egyoldalúan kizárhatja azok alkalmazását. Vevő tudomásul veszi, hogy az Ügyfélfiók létrehozása nem jelent kötelezettséget a Forgalmazó irányába előnyök folyamatosan fenntartott biztosítására. Vevő tudomásul veszi, hogy az Ügyfélfiók létrehozásával és fenntartásával az Ügyfélfiókhoz kapcsolódó aktuális előnyökre válik jogosulttá.

2.3 Hogyan adhatok le rendelést?

Ha online szeretne rendelést leadni a weboldalon keresztül, kérjük, kövesse az alábbi lépéseket:

  1. Válassza ki a megvásárolni kívánt termékeket, és tegye a Kosárba.
  2. Tovább a fizetéshez.
  3. Adja meg szállítási és fizetési adatait.
  4. Válassza ki a fizetési módot, és kattintson a "Rendelés elküldése" gombra. A "Rendelés elküldése" gombra kattintva Ön teljes mértékben és fenntartások nélkül elfogadja a weboldalon a vásárlás időpontjában található értékesítési feltételeket. Ekkor ajánlott, hogy ellenőrizze a kosarát, hogy az tartalmazza-e azokat a Termékeket, amelyeket valóban meg akar vásárolni. A fizetés megerősítése után nem tudja módosítani a megrendelését.
  5. Kattintson a "Fizetés elküldése" gombra.
  6. Fizessen a Forgalmazó által elfogadott fizetési módok egyikén.
  7. Ha a fizetést engedélyezték, akkor egy visszaigazoló e-mailt küldünk Önnek, amely megerősíti a megrendelés Forgalmazó általi kézhezvételét az Ön által megadott címre küldött e-mailben. A 2.3. és 2.4. pontban leírt esetek kivételével a megrendelés kézhezvételét megerősítő visszaigazoló e-mail az Ön megrendelésének Desigual általi elfogadását jelenti, és az Ön és a Forgalmazó közötti a felekre nézve kötelező szerződés létrejöttének minősül.

Javasoljuk, hogy nyomtassa ki és/vagy mentse el a jelen Vásárlási Feltételek egy példányát, valamint a megrendelés kézhezvételét igazoló visszaigazoló e-mail másolatát, amikor megrendelést ad le a Forgalmazónál.

A Forgalmazó fenntartja a jogot, hogy a jelen Vásárlási Feltételeket bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítsa. A jelen Vásárlási Feltételek módosításait a Vásárlók számára a Forgalmazó a Weboldalon mindenkor közzéteszi. Kérjük, ne feledje, hogy az Ön megrendelésére a megrendelés kézhezvételét visszaigazoló e-mail megküldésének időpontjában közzétett Vásárlási Feltételek irányadóak.

2.4 A termékek rendelkezésre állása

Az online megrendelés sikeres teljesítése a termékek rendelkezésre állásától függ. A Forgalmazó minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Weboldalán értékesített valamennyi Termék rendelkezésre álljon.

Ha az Ön által megrendelt Termékek nem állnak rendelkezésre, haladéktalanul értesítjük e-mailben, és a lehető legrövidebb időn belül visszatérítjük a kifizetett árat ugyanazon fizetési módszerrel, amellyel a vásárlást végezte.

2.5 A szolgáltatások rendelkezésre állása

A jelen Weboldalon kínált Termékeket kizárólag Magyarország területére szállítjuk ki.

Ha Ön a Weboldalon keresztül Magyarországon kívüli más EU-tagállamból kíván Termékeket rendelni, természetesen szívesen vesszük azt. A megrendelt Termékek azonban csak Magyarországon belüli Desigual üzletbe vagy szállítási címre szállíthatók. Ebben az esetben kérjük, hogy szíveskedjen megadni egy magyarországi szállítási címet, mely címen Ön vagy meghatalmazottja a megvásárolt termékeket átveszi.

2.6 Az adatok ellenőrzése

A megrendelés feldolgozása előtt a Forgalmazó ellenőrizheti a megadott adatokat. Ez magában foglalja a Vevő címének és fizetőképességének ellenőrzését, illetve az esetleges csalás meglétének ellenőrzését. Csalás gyanúja esetén a Forgalmazó részben automatikus ellenőrzést végezhet az összes vásárláson, hogy kiszűrje a rendellenesnek vagy gyanúsnak, illetve csalásgyanúsnak ítélt vásárlásokat. A Forgalmazó minden csalásgyanús esetet kivizsgál, és amennyiben csalás gyanúja felmerül, úgy a Vásárlóval szemben az illetékes hatóságok előtt eljárást kezdeményezhet.

3. Árak és fizetés

3.1 Árak és pénznem

A Weboldalon szereplő árak és ajánlatok az általános forgalmi adót tartalmazzák, de nem tartalmazzák a szállítási költségeket. A szállítási költség a megrendelés leadásakor feltüntetésre kerül és a teljes összeghez hozzáadódik. A Weboldalon szereplő árak és ajánlatok kizárólag a Weboldalon keresztül online leadott megrendelésekre érvényesek. A Weboldal árai és ajánlatai eltérhetnek a Desigual kiskereskedelmi üzleteinek áraitól és ajánlataitól világszerte. A Weboldalon nyilvánvalóan tévesen feltüntetett ár esetén a Forgalmazó – a Vevő által fizetett vételár eredeti fizetési módon történő visszatérítésével egyidejűleg – jogosult a megrendelést törölni, illetve a termék kiszállítását megtagadni.

Az országváltás a valutaárfolyamok vagy az országspecifikus árak miatt befolyásolhatja a Termékek árát.

3.2 Fizetés módja

A megrendelés kifizetéséhez az alábbi hitel- vagy bankkártyák bármelyikét használhatja: Visa, Maestro, Mastercard, Diners, Paypal és utánvéttel a futárnak. A kártyáját a megrendelés visszaigazolásakor a megrendelés összegével megterheljük.

Amennyiben a PayPal vagy a hitelkártya fizetési módot választja, az összeget csak akkor vonjuk le a számláról, amikor visszaigazoltuk a rendelését.

3.3 Hozzáadott érték adó

Annak érdekében, hogy a távértékesítési szabályok szerint a Magyarországra vonatkozó 27%-os mértékű adót (ÁFA) felszámíthassuk, úgy tekintjük, hogy az Ön szállítási címe a szállítási címben megadott tagállamban van. Minden online vásárlásra a 27%-os adókulcs vonatkozik.
A megrendelés leadásával Ön kifejezetten elfogadja az elektronikus számla kibocsátását, melyet az Ön vásárlás során megadott email címére kézbesítünk. Ön bármikor jelezheti a Forgalmazó részére, hogy a számla nyomtatott példányát szeretné megkapni. Ebben az esetben papír alapú számlát állítunk ki, és küldünk Önnek. Ilyen igény esetén a papír alapú számlát a megvásárolt termékkel együtt küldjük el Önnek. Abban az esetben, amennyiben Ön a termékek postázását követően jelzi felénk papír alapú számla iránti igényét, úgy a számla postaköltsége Önt terheli.

4. Kiszállítás

4.1 Kiszállítás: Hová és mikor

A házhozszállítás munkanapon történik. Hétvégén és ünnepnapokon nincs kiszállítás. A megrendelések csak otthoni vagy irodai címre szállíthatóak. A kézbesítési folyamat megkönnyítése érdekében a Vevőt arra kérjük, hogy a munkahelyi címüket vagy olyan címet adjanak meg, ahol Ön vagy meghatalmazottja át tudja venni a csomagot.

Nem szállítunk termékeket postafiók címekre és olyan területekre, ahol vámot kell fizetni.

Azok a vásárlók, akik úgy döntenek, hogy megrendelésüket azon ország Desigual kiskereskedelmi üzletében veszik át, ahol az árut megvásárolták, ezt tíz napon belül tehetik meg azon ország Desigual kiskereskedelmi üzletében, ahol az árut online vásárolták.

A jelen Vásárlási Feltételek alkalmazásában a "szállítás" akkor tekinthető megtörténtnek, illetve a szállítmány akkor tekinthető "kézbesítettnek", ha a Vevő vagy a Vevő által megfelelően kijelölt harmadik személy birtokába került az áru. E célból a csomagot a Vevő által megadott szállítási címen átvevő személyt felkérik, hogy írja alá a csomagját. Ha egy harmadik személy veszi át a csomagot az Ön nevében, akkor ezen harmadik személynek be kell mutatnia egy meghatalmazást a csomagküldőnek arról, hogy Ön meghatalmazta őt a csomag átvételére, beleértve legalább a következőket: a megrendelés kézhezvételét igazoló visszaigazoló e-mail, valamint a Vevő személyi igazolványának, magyar jogosítványának vagy útlevelének másolata. A képviseleti jog nem megfelelő igazolása esetén a kézbesítő a csomag harmadik személy részére történő kézbesítését megtagadhatja. A csomag átvételére jogosító, harmadik személyek részére szóló meghatalmazás hibájából és hiányosságából eredő költségekért és károkért a Forgalmazó nem felelős.

A csomag Vevő vagy meghatalmazottja részére történő átadásával a kárveszély a Vevőre száll át. Forgalmazó a csomag átadását követően nem felelős a Vevőnek az átvételre jogosult harmadik személy által okozott károkért.

Vevő felelős a szállítási cím helyes megjelöléséért. A nem megfelelő szállítási cím megjelöléséből adódó károk és költségek Vevőt terhelik.

4.2 Kiszállítási idők

A megrendeléseket az Ön által választott szállítási módnak megfelelően, a Weboldalon meghatározott határidőn belül, de legfeljebb a megrendelés visszaigazolásától számított tíz (10) napon belül kell teljesíteni. Amint a megrendelését elküldtük, a megrendelés során megjelölt elektronikus elérhetőségére Önnek egy e-mailt küldünk a várható szállítási dátumról.

Ha megrendelését a Desigualnak fel nem róható okból nem szállítják ki a szállításra kész állapotot követő tíz (10) napon belül, úgy tekintjük, hogy Ön már nem kívánja átvenni a megrendelést (ráutaló magatartással tett elállás). Ennek eredményeképpen minden összeget, beleértve a szállítási díjat is, visszatérítünk Önnek attól a naptól számított tizennégy (14) napon belül, amikor a megrendelést lemondottnak tekintjük.

5. Kiszállítási díj

A kiszállítási díj Magyarország területén ingyenes. Amennyiben úgy dönt, rendelését minden hivatalos magyarországi Desigual üzletben (Desigual ÁRKÁD, Premier Outlet, Váci utca 12.) ingyenesen átveheti.

6. Visszatérítési politika

6.1 Jogszabályon alapuló elálláshoz való jog

Ha Ön nem elégedett a megvásárolt termékekkel, függetlenül annak okától, a kiszállítástól számított tizennégy naptári napon belül mindenféle magyarázat, indokolás nélkül visszaküldheti azokat.

Ahhoz, hogy visszaküldje a terméket, egyszerűen értesítse a Desigualt a visszaküldési szándékáról. Ehhez kérjük, vegye fel a kapcsolatot a kapcsolat@desigual.hu e-mail címen vagy a +36 800 80648 telefonszámon, és egyértelmű nyilatkozatban tájékoztassa a megrendelés visszavonására vonatkozó döntéséről (elállási jog). Az elállás jogát az innen letölthető visszaküldési nyomtatvány kitöltésével, vagy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete (jelen Vásárlási feltételek melléklete) szerinti elállási/felmondási nyilatkozatminta kitöltésével, és annak az alábbi linken keresztül történő elküldésével is gyakorolhatja. A Desigual értesítése után kérjük, hogy a terméket a vásárlást igazoló bizonylattal együtt tizennégy (14) harminc 30 napon belül küldje vissza hozzánk. Amint a Desigual birtokába kerül a termék, vagy - futárszolgálat igénybevétele esetén - amint a Desigual megkapja az árut, a Desigual legfeljebb tizennégy (14) napon belül visszatéríti az eredeti fizetés összegét. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg a termékeket meg nem kapjuk, vagy amíg a Vevő nem szolgáltat megfelelő bizonyítékot a termékek visszaküldéséről, attól függően, hogy melyik következik be korábban.

6.2 Önként vállalt elállási jog

Az előző bekezdésben részletezett, a fogyasztók számára jogszabályban meghatározott elállási jogon túlmenően a Desigual a megrendelés kézbesítésétől számított harminctíz (3010) napos határidőt biztosít az Ügyfeleknek a megvásárolt áruk visszaküldésére, függetlenül az okoktól.

Ha Ön a terméket az elállási jog gyakorlására jogszabályban megállapított határidőn túl, azaz a megrendelés kézbesítésétől számított tizennégy (14) tíz (10) napon belül, de tizennégy (14) napon túl küldi vissza, csak az áruért fizetett árat térítjük vissza. Ha azonban Ön úgy dönt, hogy nem viszi vissza a terméket egy Desigual magyarországi kiskereskedelmi üzletbe vagy nem a Forgalmazó által javasolt futárszolgálatot veszi igénybe, a visszaküldés költsége teljes egészében Önt terheli.

Az áruk állapotának ellenőrzése után a Desigual visszatéríti az árat az eredeti fizetés formájában.

Nem illeti meg a Vevőt jogszabály alapján sem a 6.1 sem a 6.2 pont szerinti elállási jog különösen:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (fehérnemű, fürdőruha, kozmetikai termék);
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • más olyan termék, melynek tekintetében a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vagy más kereskedelemre vonatkozó szabályok szerint elállási jog nem gyakorolható.

6.3 A visszatérítésre vonatkozó általános rendelkezések

Ön a megvásárolt termékeket csak a következő feltételekkel küldheti vissza:

  1. a termékek eredeti, hordatlan állapotban vannak, a belső címkével ellátva
  2. az áruk teljesek (a kétrészes szetteket együtt kell visszaküldeni).
  3. az árukon minden címke rajta van (beleértve bizonyos áruk higiéniai tapaszait is).

Az árukat a következő módokon küldheti vissza:

  1. Egy Desigual kiskereskedelmi üzletben abban az országban, ahol Ön az árut vásárolta:
    Az árukat visszaviheti bármelyik Desigual kiskereskedelmi üzletbe abban az országban, ahol az árukat vásárolta. Használja ezt a linket, hogy megtalálja az Önhöz legközelebb eső Desigual kiskereskedelmi üzletet abban az országban, ahol az árukat vásárolta. Az áruk visszaküldéséhez kérjük, hogy térjen be egy Desigual kiskereskedelmi üzletbe abban az országban, ahol az árut vásárolta, és az árukkal együtt adja át az eredeti rendelés átvételét igazoló visszaigazoló e-mail másolatát vagy a szállítólevelet.
  2. Futárszolgálattal:
    Az árukkal együtt kap egy visszaküldési nyomtatványt, a vásárlások visszaküldésére vonatkozó utasításokkal és egy visszaküldési címkét. Egyszerűen csomagolja be a visszaküldeni kívánt árut (használhatja az eredeti csomagolást), vegye fel a kapcsolatot a Desigual által szervezett futárszolgálattal a visszaküldési utasításban található telefonszámon, és egyeztessen egy átvételi időpontot.

Amennyiben Ön nem küldi vissza az árut egy Desigual kiskereskedelmi üzletbe abban az országban, ahol az árut vásárolta, vagy nem a Forgalmazó által szervezett futárszolgálatot veszi igénybe, a visszaküldés költsége teljes egészében Önt terheli.

6.4 Ha nem elégedett a megvásárolt termékkel

Amennyiben úgy véli, hogy az Ön által megvásárolt áruk hibásak vagy nem felelnek meg az elvárásainak, kérjük, hogy lépjen kapcsolatba a Forgalmazóval, és tájékoztasson minket erről, hogy az Ügyfélszolgálati részlegünkön keresztül megkezdhessük a visszatérítési folyamatot (a Forgalmazó elérhetőségeit jelen Vásárlási Feltételek 13. pontja tartalmazza).

Az árukat a visszaszolgáltatásra rendelkezésre álló módszerek bármelyikével visszaküldheti. A Forgalmazó ezt követően ellenőrzi a termékek állapotát, és visszatéríti a vételárat attól a naptól számított tizennégy (14) napon belül, amikor elküldtük Önnek az Ön vásárlását visszaigazoló e-mailt, amelyben megerősítjük a visszatérítést vagy a cserét.

A fentiek az Ön fogyasztóvédelmi jogszabályokban meghatározott fogyasztói jogainak sérelme nélkül kerülnek megállapításra.

6.5 Csere

Jelenleg sajnos nem áll módunkban cserét elfogadni. Amennyiben más színt vagy méretet szeretne, kérjük, hogy küldje vissza a termékeket és adjon le új megrendelést a weboldalon keresztül.

6.6 Ajándék visszaküldése

Ajándék visszaküldéséhez kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot az ajándékot vásárló személlyel, és kérje meg, hogy kövesse az ajándék-visszaküldési utasításainkat. A visszatérítések az eredeti fizetés formájában történnek.

6.7 Tájékoztatás a visszatérítésekről

A visszatérítések az eredeti fizetés formájában történnek. A 6.1 és 6.2 pontban foglaltak kivételével a Forgalmazó mindaddig nem térít vissza vételárat, illetve a szállítási költséget, amíg az érintett árukat Öntől át nem vette, és állapotukat a raktárban nem ellenőrizte. Miután a Forgalmazó ellenőrizte az áruk állapotát, a vonatkozó összeget az áruk visszaküldésétől számított tizennégy (14) napon belül téríti vissza.

6.8 Tájékoztatás a fogyasztót megillető kellékszavatosságról és termékszavatosságról

  1. Kellékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Ön a Forgalmazó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szabályai szerint.

    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
    Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást, kivéve, ha az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Termékek adásvétele esetén a Ptk. 6:159. § (2a) bekezdése alapján a hibát a vállalkozás költségére Ön nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. A 6.4 pontban foglaltak alapján a Forgalmazó a csere lehetőségét – a 6.1. pontban foglaltak alkalmazásának kivételével – kizárja.
    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Forgalmazó vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  2. Termékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az a) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

6.9 Panaszkezelés:

A Forgalmazó a mindenkori jogszabályoknak megfelelően kezeli az Ön panaszát.

Ön a Forgalmazó, illetve a Forgalmazó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Forgalmazóval.

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Forgalmazó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

A) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja Önnek,
B) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a Forgalmazó érdemi válaszával egyidejűleg megküldeni.

Egyebekben pedig a Forgalmazó az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbi szabályokban leírtak szerint jár el:
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Forgalmazó egyedi azonosítószámmal látja el.

A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a Forgalmazó nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
Az írásbeli panaszt a Forgalmazó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja, és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Forgalmazó minden esetben megindokolja.

A Forgalmazó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrizi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésre bemutatja.

A panasz elutasítása esetén a Forgalmazó Önt írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Forgalmazó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben követelésének rendezése nem történik meg az Ön számára kielégítő módon, rendes bírósághoz fordulhat. Követelését a http://ec.europa.eu/odr oldalon is benyújthatja, ahol ingyenes és különleges lehetőséget kap a peren kívüli egyezség elérésére.

Panasz esetén a magyarországi fogyasztóvédelmi hivatallal is felveheti a kapcsolatot:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Telefonszám: (1) 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

6.10 Vis maior

A Forgalmazó teljesítését megakadályozó vagy késleltető természeti katasztrófa vagy egyéb vis maior körülmények fennállása esetén Forgalmazó szerződéses kötelezettségeit teljesen vagy részlegesen felfüggesztheti. Vis maior körülménynek minősül különösen, de nem kizárólagosan: természeti csapás (például árvíz, földrengés, földcsuszamlás), tűzvész, robbanás, járvány, karantén, sztrájk, zavargások, embargó, forradalom, hadüzenettel vagy anélkül folyó háború, fegyveres konfliktus vagy idegen támadás, blokád, felkelés, lázadás, export vagy import tilalom, postai szolgáltatások felfüggesztése, az átadás vagy átvétel vagy a határon keresztül történő szállítás akadályozása.

A Forgalmazó tájékoztatja Önt a szerződés létrejöttét követően beállott vis maior körülmények fennállásáról, illetve szolgáltatásai felfüggesztéséről. Amennyiben a felfüggesztés időtartama a tizenöt napot meghaladja, Ön megrendelésétől elállhat, a Forgalmazó pedig visszatéríti az eredeti fizetési mód szerint az Ön által fizetett vételárat és szállítási költséget.

7. Promóciós kódok

7.1 Jelen Vásárlási Feltételek szerint a promóciós kódok csak egy tételre vonatkoznak, vagy Ön csak egy kedvezményt kaphat a megrendeléséből azon az időszakon belül, amelyre érvényesek.

7.2 A promóciós kódok személyesek és nem átruházhatók. A promóciós kódok csak online vásárlásra használhatók. Tilos promóciós kódokat eladni, cserélni vagy átengedni. A promóciós kódok nem tölthetőek fel semmilyen más weboldalra, és nem jeleníthetők meg más weboldalakon vagy más médiában abból a célból, hogy a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tegyék őket, ajándékként mutassák be, értékesítsék, sem egyéb tranzakciók céljából. A promóciós kódok nem használhatók kereskedelmi célokra.

7.3 Tételenként és rendelésenként csak egy promóciós kód használható. A promóciós kódok nem összevonhatók más ajánlatokkal vagy speciális promóciókkal.

7.4 A promóciós kódok nem válthatók készpénzre.

7.5 A Forgalmazónak semmilyen kötelezettsége nincs promóciós kódok újbóli kibocsátására vagy visszaváltására. Ha azonban a Forgalmazó saját belátása szerint úgy dönt, hogy újra kibocsát vagy visszavált egy promóciós kódot, Önnek be kell tudni mutatnia a promóciós kódja másolatát. Mindig őrizze meg a promóciós kódok másolatát, mivel a rendszer fel fogja kérni Önt, hogy mutassa be azt; ez szükséges ahhoz, hogy Ön a promóciós kód újra kiadásával vagy visszaváltásával járó előnyből részesüljön.

7.6 A Forgalmazó fenntartja magának a jogot, hogy haladéktalanul törölje a promóciós kódot, ha gyanúja merül fel, hogy a promóciós kódot helytelenül használják, vagy megsértik a jelen pontba foglalt feltételeket, vagy ha elegendő oka van annak visszavonására.

8. Az ajánlatok érvényessége ("Promóciók")

A Weboldalon bizonyos Termékek értékesítésének növelése érdekében megjelenő promóciós ajánlatok csak addig érvényesek, míg a Weboldalon láthatóak vagy elérhetőek, kivéve, ha a Weboldalon másként van meghatározva.

9. Felelősség

9.1 Jelen Vásárlási feltételek tartalmazzák a Forgalmazó valamennyi kötelezettségét és felelősségét a Termékek szállításával kapcsolatban. Semmilyen egyéb jótállás vagy feltétel nem kötelezi a Forgalmazót, kivéve azokat, amelyeket jelen Vásárlási feltételek kifejezetten tartalmaznak.

9.2 A Forgalmazó kártérítési felelősségére a Ptk. szabályai irányadóak.

9.3 A jelen Vásárlási feltételek nem korlátozzák vagy zárják ki a Forgalmazó azon felelősségét, melyek a következő esetek eredményeként következnek be: amennyiben életet, testi épséget, egészséget ért károkozáson alapuló, valamint olyan egyéb károk, amelyek a Forgalmazó részéről történő szándékos vagy súlyosan hanyag kötelességszegésen alapulnak.

10. Adatvédelem

A résztvevők személyes adatainak feldolgozásával kapcsolatos információkat az alábbi linken elérhető adatvédelmi szabályzat tartalmazza.

11. Alkalmazandó jog

A Weboldalon a jelen Vásárlási feltételek alapján végzett vásárlásokra a magyar jog irányadó.

12. Illetékes joghatóság

A jelen Vásárlási feltételek, valamint a benne foglalt szerződések alkalmazásából vagy konstrukciójából származó vitákat vagy pereket az Ön választása szerint a Budapest város a Forgalmazó székhelye vagy az Ön lakóhelye szerint illetékes bíróság hatáskörébe tartoznak.

13. Kapcsolat

Ha bármilyen kérdése vagy aggálya van rendelésével kapcsolatban, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Forgalmazó ügyfélszolgálatával e-mailben az alábbi telefonszámon:

MÁGINT PANNÓNIA Kft. Ügyfélszolgálati Osztály

E-mail: kapcsolat@desigual.hu

A Forgalmazó ügyfélszolgálatának telefonszáma: +36 800 80648, melyet hétfőtől szombatig 10 és 19 óra között hívhat (kivéve a nemzeti ünnepeket).

Székhely: 1134 Budapest, Róbert Károly körút 70-74.